NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE CHOROBY » ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z SAMOLECZENIEM SIĘ

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Zagrożenia związane z samoleczeniem się

  
Admin
24.07.2009 11:34:44
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Admin

Posty: 1590 #295639
Od: 2009-6-1
Według statystyk blisko jedna trzecia Polaków nie zdaje sobie sprawy z ryzyka związanego z długotrwałym, niekontrolowanym przyjmowaniem leków. Każdego roku odnotowuje się wzrost sprzedaży wszystkich medykamentów, w tym także tych dostepnych bez recepty.


Tymaczasem niekontrolowane leczenie się na własną rękę może paradoksalnie przynieść więcej skutków ubocznych niż pożytku, ma negatywny wpływ głównie na układ pokarmowy.





Jednym z najczęściej popełnianych przez pacjentów błędów samoleczenia jest przyjmowanie w niedużych odstępach czasowych różnych leków na te same objawy chorobowe. Prowadzi to często do wystąpienia różnych powikłań i wynika z niewiedzy i braku kontaktu z lekarzem, który doradziłby jak należy dane leki stosować.



Groźne jest także łączenie leków przepisanych przez lekarza z dodatkowymi lekami, zakupionymi sna własną rękę w aptece, na stacji benzynowej lub w zwykłym sklepie spożywczym.


Na taki stan rzeczy ma łatwa dostępność farmaceutyków sprzedawanych bez recepty. U wielu osób wywołuje to przekonanie, że można je przejmować niemal bez żadnych ograniczeń, a jednak każdy lek jest substancją chemiczną, dlatego jego zażywanie, a zwłaszcza długotrwałe powinno być konsultowane z lekarzem.



W przypadku sprzedaży leków dostępnych bez recepty farmaceuta ma prawo, a nie jak zwykło się sądzić - obowiązek wydania preparatu bez recepty, czyli bez zalecenia lekarskiego. Taki zakup powinien odbywać się z zachowaniem pewnych kryteriów jak najlepszego doboru leku do dolegliwości danego pacjenta. By stosowanie taiego leku było dla niego bezpieczne, zakup nawet tego dostępnego bez recepty powinien zostać poprzedzony przeprowadzeniem wywiadu z farmaceutą. owinien on uwzględnić wszelkie informacje dotyczące dolegliwości oraz obciążeń każdego pacjenta, czyli występujących u niego chorób oraz stosowanych leków. Takie działanie pozwala na nie dopuszczenie do zakupu leku, który zamiast mu pomóc, tylko zaszkodzi.


Szczególną ostrożność powinny zachować osoby starsze, u których po 60 roku życia prawdopodobieństwo powikłań ze strony układu pokarmowego może być większe.


Do pierwszych objawów nadużywania leków, których pod żadnym pozorem nie należy bagatelizować należą:


- ból brzucha
- zgaga
- dyskomfort w nadbrzuszu
- odbijanie
- wzdęcie
- biegunka


Jeżeli pojawiają się one często, mogą świadczyć o takich schorzeniach, jak:


- zapalenie przełyku
- zapalenie żołądka
- wrzód żołądka lub dwunastnicy
- krwawienie z przewodu pokarmowego
- zapalenie jelit
_________________
http://placzdziecka.blox.pl/html
A gdy serce twe przytłoczy myśl, że żyć nie warto,
z łez ocieraj cudze oczy, chociaż twoich nie otarto.
  
Electra27.10.2020 21:55:29
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE CHOROBY » ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z SAMOLECZENIEM SIĘ

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe forum | sklepy | opinie, testy, oceny

Marzycielska Poczta. darmowy hosting obrazków darmowy hosting obrazków