| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży | |
| | Admin | 24.07.2009 10:17:26 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: Admin
Posty: 1591 #295578 Od: 2009-6-1
| Polska jest piątym krajem europejskim, w którym uruchomiono pierwszy, bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Jego obsługą zajmie się Fundacja Dzieci Niczyje. Pod numerem 116 111 najmłodsi mogą liczyć na pomoc psychologów i pedagogów, którzy udzielą im porad w sytuacjach kryzysowych.
Od szóstego listopada, dzwoniąc na numer 116 111 dzieci mogą bezpłatnie i anonimowo porozmawiać o swoich problemach. To pierwszy tego typu telefon zaufania w Polsce, a piąty w Unii Europejskiej.
Ta linia ma również charakter interwencyjny. Fundacja Dzieci Niczyje podpisała porozumienie z policją, które przewiduje natychmiastową interwencję, gdy zagrożone jest życie lub zdrowie dziecka.
"To jest bardzo dobry krok, by przerwać falę przemocy i nadużyć wobec dzieci. Musimy im dać możliwość przekazywania swych problemów pod odpowiedni adres. Mamy gwarancję, że dzieci, które trafią do konsultantów telefonicznych, otrzymają odpowiednią pomoc" - powiedział Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.
W pierwszym okresie działania telefonu zaufania, dzieci i młodzież będą mogły korzystać z niego od poniedziałku do piątku w godzinach 12-20.
Dodatkowe informacje o zasadach działania linii można znaleźć na stronie www.116111.pl. Dzieci będą mogły online zadawać pytania konsultantom, rozmawiać na forum z rówieśnikami oraz znaleźć odpowiedzi na pytania, które najczęściej nurtują młodych ludzi.
Numer został uruchomiony dzięki współpracy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezesa UKE, Fundacji oraz Polkomtela, oficjalnego sponsora i partnera technologicznego.
Źródło: wp.pl _________________ A gdy serce twe przytłoczy myśl, że żyć nie warto, z łez ocieraj cudze oczy, chociaż twoich nie otarto. | | | Electra | 09.01.2025 20:07:57 |
|
| | | Admin | 14.11.2009 09:04:23 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: Admin
Posty: 1591 #364563 Od: 2009-6-1
| ROK ISTNIENIA TELEFONU ZAUFANIA DLA DZIECI 116 111
- W domu jest jakoś kiepsko. Rodzice ciągle się kłócą, boję się, że zaraz się rozwiodą. A oni nie chcą ze mną o niczym rozmawiać… Myślę, że to wszystko przeze mnie - mówi 9-letnia dziewczynka. - Tak bardzo boję się takiego starszego chłopaka, myślę o najgorszym… – zaczyna 13-letni chłopiec. - Nie wiem czy mogę o tym mówić, strasznie się wstydzę. Ale nie mogę tego wytrzymać…- szlocha zrozpaczona 16-latka.
Setki podobnych rozmów odbierają każdego dnia konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Dzwonią do nich dzieci z całej Polski: potrzebujące pomocy, wsparcia, opieki, a przede wszystkim - zwykłej rozmowy. O codziennych smutkach, radościach, problemach w szkole, kłótniach z kolegami i niezrozumieniu ze strony najbliższych… Dzieci proszą o rady i wskazówki; chcą razem z konsultantami szukać rozwiązań trudnych sytuacji. 6 listopada mija rok, odkąd mają taką możliwość.
Z inicjatywy Komisji Europejskiej telefony zaufania dla dzieci o numerze 116 111 powstają we wszystkich krajach UE. W Polsce, piątym kraju Unii, w którym uruchomiono numer, usługę realizuje Fundacja Dzieci Niczyje, a Partnerem Technologicznym i Głównym Sponsorem 116 111 jest firma Polkomtel SA, operator Plusa. Działanie telefonu 116 111 jest współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Patronat nad telefonem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
- Nasze 12-miesięczne doświadczenie w obsłudze Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 dowodzi, że inicjatywa Komisji Europejskiej w sprawie tworzenia telefonów 116 111 jest ważną i trafną odpowiedzią na potrzeby najmłodszych Europejczyków – powiedziała Lucyna Kicińska, koordynator Telefonu 116 111. - Dzieci i młodzież bez wsparcia rodziców i opiekunów mają niewiele możliwości szukania pomocy w trudnych dla siebie sytuacjach. Telefon 116 111 uruchomiony przez Fundację Dzieci Niczyje i Plusa to ważne narzędzie pomocy najmłodszym. Od 6 listopada 2008 roku odebraliśmy ponad 85 000 telefonów.
Statystyki Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 wskazują, że dzieci i młodzież najczęściej rozmawiają z konsultantami o swoich kontaktach z kolegami, trudnych pierwszych miłościach oraz relacjach z rodzicami i rodzeństwem. Konsultanci 116 111 odbierają także telefony dotyczące przemocy – rozmawiają z ofiarami, świadkami, a także ze sprawcami. Część kontaktów dotyczy trudnych emocji, odczuć i stanów osób dzwoniących – samotności, strachu, złości, nieśmiałości, wstydu, poczucia winy, rozgoryczenia itp. Bardzo ważnym tematem rozmów jest także dojrzewanie i seksualność.
- Większość dzieci dzwoni tylko raz. Rozmawiamy o trudnościach i kłopotach młodych ludzi, razem z nimi szukamy rozwiązań i zwykle na tym kończy się kontakt. Czasem zdarza się jednak, że ktoś dzwoni do nas ponownie i opowiada o tym, co udało mu się osiągnąć, dziękuje za wsparcie – powiedziała konsultantka telefonu 116 111. – Właśnie wtedy słyszymy jak ważne dla dzieci jest to, że telefon 116 111 działa: anonimowo, bezpłatnie oraz dyskretnie.
Wszystkie szkoły gimnazjalne w Polsce zostały zaproszone do współpracy przy rozpowszechnianiu wiedzy o Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Nauczyciele i pedagodzy otrzymali plakaty, ulotki oraz scenariusz zajęć nt. pomocy telefonicznej. Akcją edukacyjno-informacyjną zostało objętych blisko 1,5 mln uczniów szkół gimnazjalnych. - Zajęcia według przygotowanego przez nas scenariusza odbywają się już w wielu szkołach. Dzwoniący mówią nam, że wiedzą o 116 111 od nauczyciela i dzięki lekcji odważyli się wykręcić numer, porozmawiać o swoich kłopotach i trudnościach – powiedział konsultant telefonu 116 111.
Dzięki platformie technologicznej zbudowanej przez firmę Polkomtel SA, operatora Plusa, każdego dnia, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 12.00 do 20.00 czterech konsultantów może jednocześnie prowadzić rozmowy z osobami, które zadzwoniły pod numer 116 111. Dla wielu młodych ludzi bardzo ważne jest, że z konsultantami można skontaktować się online. Strona internetowa telefonu http://www.116111.pl/ umożliwia zadanie anonimowego pytania konsultantom 116 111. Tą drogą do specjalistów Fundacji Dzieci Niczyje trafiło blisko 2000 wiadomości od dzieci i młodzieży.
Źródło: Fundacja Dzieci Niczyje _________________ A gdy serce twe przytłoczy myśl, że żyć nie warto, z łez ocieraj cudze oczy, chociaż twoich nie otarto. | | | Admin | 12.01.2011 08:15:44 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: Admin
Posty: 1591 #629920 Od: 2009-6-1
| Dwuletnie zaufanie
W listopadzie minęły dwa lata od uruchomienia w Polsce Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Obsługą linii zajmuje się Fundacja Dzieci Niczyje, zaś partnerem technologicznym Telefonu jest firma Polkomtel S.A.
Porad i pomocy w sytuacjach kryzysowych udzielają wykwalifikowani psychologowie i pedagodzy. Z telefonu mogą skorzystać dzieci doświadczające przemocy domowej, przemocy seksualnej lub przeżywające trudności, z którymi same nie umieją sobie poradzić. Od specjalistów uzyskają wsparcie oraz ochronę – nieodpłatnie i anonimowo.
Początkowo Telefon był obsługiwany pięć dni w tygodniu. Okazało się jednak, że jest większe zapotrzebowanie na pomoc i wsparcie ze strony telefonicznych konsultantów. Obecnie Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży działa od poniedziałku do soboty, w godzinach 12.00–20.00. Przez dwa lata działalności Telefonu konsultanci odebrali aż 200 tysięcy połączeń. Pomocy i wsparcia najczęściej szukała młodzież gimnazjalna, częściej dziewczęta niż chłopcy.
Młodzi ludzie chcieli porozmawiać o kłopotach w szkole, relacjach z rodzicami, zdrowiu, seksualności. Dzwonili również dorośli, przede wszystkim rodzice i opiekunowie. _________________ A gdy serce twe przytłoczy myśl, że żyć nie warto, z łez ocieraj cudze oczy, chociaż twoich nie otarto. |
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|